Næste gang går det for alvor løs i ørkenlandet Qadira. Som I ved, spiller vi scenarie-antologien fra Ruined Kingdoms som hører til Al-Qadim settingen. Om selve scenariet kan siges, at det indeholder masser af eventyr og rig på oplevelser. Hvis I tidligere har spillet old-school adventure modules, så vil I også vide, at disse moduler ikke har ry for at indeholde den dybe tallerken ift. historien. Dette altså signende for, at baggrundshistorien til tider kan virke lidt naiv. Således kan Ruined Kingdoms også føles – en smule naiv. Men forcen skal ej heller anskues i baggrundshistorien eller handlingen, men derimod i det rige indhold af (old-school) exploration; dette altså kamp, mystiske forladte steder og forunderlige skatte – primært.
Dette er altså en forventningsafstemning. Jeg har tidligere talt om, hvordan Det Kolde Blæk i Mit Hjerte skulle håndteres på dets egen præmis. Foruden Ruined Kingsdoms som eventyr, da bliver I undervejs introduceret for scener som udelukkende har til hensigt at efterstræbe handel. De fleste af jer vil noget med handel i forskellige afskygninger, så derfor får I muligheden for at influere på jeres held og evne i denne retning. Men ellers er dette en “lean back” mini-kampagne, hvor I bare skal følge med de åbenlyse (naive) spor og ikke sidde overvejende og gruble over jeres handlinger.
Personligt glæder jeg mig meget til de næste par spilsessions. De er sjove på en anderledes og befriende måde at skulle forberede sig til. Det er mere (high) fantasy og ikke nær så højtideligt.
Lyder spændende:) High-adventure er jo også en god kontrast til vores horror scenario.
Hvor meget kommer “handelsdelen” til at fylde og bliver det handel gennem rollespil el. mere “Behind the scenes” ?
Jeg ved endnu ikke rigtig hvordan handelen skal køres, synes måske også det afhænger lidt af, hvor mange spillere som er tilstede. Måske det er nemmere at køre det off-game, således de som ønsker en dette har mulighed for at reagere herefter.