Strange Currencies

Endnu en blog om rollespil…

SPILRAPPORT #3: EN SMAG AF VANVID – DEL III

Blackmoore Fields

Blackmoore Fields

Vi runder hermed den sidste spilrapport i scenariet En Smag af Vanvid. Karaktererne har netop forladt L’Hôpital de Corbin for at ridde til lenet Blackmoore, kavaléren Sir Jeremy Clydes hjemstavn og retmæssig arvtager af. Første del af spilrapporten kan læses HER, og anden del HER.

Blackmore Village

Gruppen ankommer til Blackmoore village uden nogen større dramatik. Landsbyen ligger op til en bjergkæde og går flere generationer tilbage. Lensherren er den nu aldrende og lavadelig herre, Lord Byron Stanton. Hvad karakterernes formål med at tage til Blackmoore er, at de vil anmode om forstærkninger i form af kampdygtige mænd til at rydde anstalten for dets mørke hemmeligheder. Men først skal der festes…

Med Sir Clydes tilstedeværelse bliver der pyntet op i gildesalen og lagt an til festivitas. Mens trubadurer spiller glad i baggrunden og mjød indtages i litervis til den gode mad, aner visse kvinder i Blackmoore chancen for at gøre sig bemærkede overfor disse unge og virile mænd fra storbyen Kingsley. Og det lykkedes da også for de fleste at gøre indtryk, dog er det ikke alle karakterer som forstår forførelsens kunst og drage nytte af disse kvinder. Bl.a. formår præsten, Quin Donnavesca, at tale en kvinde til døde om gudsfrygt, eksistentialisme og om at udføre hellig tjeneste. Til trods for sine pubetære teenageår, har den unge mager, Eustace, endnu ikke fundet ud af livets glæder ved forlystelse af kvindekroppen. Han bruger derimod tiden på pjatteri med små magiske indslag til glæde for ham selv. Alkymisten, Dr. Jekyll, ser festen som et sandt Eldorado af lystne kvinder. Og han skal ej heller lede længe efter en kvinde at fornøje sig med, dog stilles der åbenlys tvivl om hans evne til at score smukke kvinder… Sir Clyde vinder ballets dronning, den smukke unge Annabelle Starrett. Dette er dog ikke helt uden kvaler da bagerens søn i byen har en “forhåndsaftale” om at gifte sig med hende. Ikke desto mindre vælger hun den mere interessante Sir Clyde (bitch) og de forener sig sammen i natten.

Fantasy-girl-art-blonde-hair-wind_1920x1440

Miss Annabelle Starrett

Gruppen bliver en ekstra dag i Blackmoor village for at finde stærke og robuste mænd de kan tage med sig tilbage til L’Hôpital de Corbin. Og de får samlet følgende: Bagerens søn, smedens søn og dennes ven samt møllerens søn. Fire stærke unge mænd. Derudover rejser Annabelle med, da Sire Clyde har “overtalt” hende til at følge med ham tilbage til Kingsley.

L’Hôpital de Corbin – det endelige opgør

Gruppen med følge rejser fra Blackmoore ved skumringstid og ankommer til L’Hôpital de Corbin næste dag ved morgengry; præcis som de ønskede det. Det første de gør, er at undersøge området. Bl.a. lægger de mærke til, at gravenes gravsten er dateret ca. et år tilbage og længere, og at der ikke har været nogen gravet ned det seneste år. I kapellet og kirken konstaterer de ligeledes, at disse bygninger ikke er i drift. I en skjult pult under pastorstolen finder de en dagger med indgraveringen “Grace”.

Chapel of L’Hôpital de Corbin

Chapel of L’Hôpital de Corbin

I kirken vælger gruppen at efterlade Annabelle Starrett sammen med Quin Donnavesca, gruppens klerk. De øvrige forlader heftefter kirken for at liste sig ind i anstalten hvilket sker uden yderlig forhindring. Gruppen står nu i den ene fløj i stuen som huser mændenes afsnit, Male Ward. Som gruppen bevæger sig ned ad den lange institutionsgang kigger de ind i de forskellige celler. Foruden gale mænd som er stuvet sammen i små rum og hvor der hersker en dyrisk adfærd overfor hinanden, støder de også på mere foruroligende scener. Bl.a. et rum hvor en mand har fået amputeret fødderne og syet hove på fra en ged i stedet, og opereret genehorn i panden. Ganske enkelt en transformation fra menneske til satyr – eller forsøg herpå. Ligeledes opdager de en “varulv” som har været igennem en lignende transformation. Slutteligt er der en klump af mænd (vel ca. 2-3 stykker) som alle er blevet syet sammen med dertilhørende ekstra lemmer af forskellig art… 

The Satyr

The Satyr

Foruden de groteske scener af syge eksperimenter, kommer det til to kampscener på Male Ward. Dette er mellem anstaltens portører og en sindssyg patient som gemmer sig bag et gardin. Det uhyggelige er dog, at portørerne er maskerede i form af tyk sminke og anden forklædning (potion of disguise), og da de dør vender de tilbage til deres egentlige identitet: Grimlocks! Fra Male Ward bevæger de sig videre ind i det som  er anstaltens køkken, hvor en BIG FAT MAMA gør sig gældende i kamp foruden to køkkenhjælpere som begge er retarderet. Det bedste ved denne scene er bl.a. Dr. Jekylls anstrengelse der med vold og knytnæveslag proppede en af de retarderede ind i et smalt køkkenskab.

Fra køkkenet bevæger gruppen sig over i den modsatte fløj, Female Ward. Udover en masse kvinder som hviner, græder, tæsker hinanden i deres celler osv., er denne fløj noget mere “rolig” end Male Ward. Dog går gruppen forbi en celle hvor en tilsyneladende mental rask kvinde sidder (og gravid!), og hun beder dem hjælpe hende med at komme ud og tilbage til Kingsley og taler om guld som gengældelse. Dette lader gruppen sig ikke reagere af, og de forlader hende til anden skæbne… Længere nede af gangen er en anden celle hvor en uhyggelig hvæsen lyder. Rummet er mørkt, og der er ikke noget at se.

2. sal – Childrens Ward

Gruppen når nu op på 2. sal og ankommer i fløjen som tilhører børnenes afdeling, Childrens Ward. Fra den første celle de passerer, hører de en skinger barnesteme synge en sang…

Melodi

Childrens Ward

Childrens Ward

Igen bevæger gruppen upåvirket videre fra en celle uden at reagere på mystikken. Længere nede af fløjen går de forbi Jeremys celle. Drengen er retarderet og med begrænsede sprogegenskaber. Han viser dem forskellige tegninger han har lavet. Dette leder dem potentielt videre på sporet om de mærkelige klovnesprællemænd tidligere. Jeremy mumler om en klovn ved navn Ubu. Ift. de tidligere patientjournaler om Jeremy, beskrives også om hans historier om en entitet af en art som “bor blandt børnene”. Ligeledes refereres der til hans fantasi om at denne såkaldte “Ubu” æder børnene om natten. Karaktererne begynder nu at forholde sig til tilstedeværelsen af endnu en ond ånd som hjemsøger anstalten ligesom Dr. Valentins ånd.

Tilbage på gangen begynder alle børnene i cellerne af blive urolige; græder, råber og skriger. Nogle af karaktererne (inkl. følget fra Blackmoore) ser uhyggelige syner af forskellige art, bl.a. rindende blod ned ad vægge m.m. Efter en intensivering af diverse uhyggelige indfald forfærdes gruppen nu af denne entitet som Jeremy oplever. Det er et satanisk lignende væsen (menneske) med udprægede diabolske træk. Det bliver en hård kamp, men enkelte karakterer hugger igennem med deres våben og sønderknuser dette væsen til ukendelighed.

Intensive Treatment Ward

Efter gruppen har nedslagtet dette dæmoniske væsen i børnenes afdeling, går de videre til den modsatte fløj på 2. sal. Dette er fløjen hvor der udføres diverse eksperimenter på patienterne. Fløjen består igen af en række lukkede celler, hvor der dog er sat skilte op på de fleste af dørene som fortæller hvad de forskellige celler indeholder: The Rotary Chair, Hydrotherapy Chamber, Leeching Chamber, Hallucination Chamber, Mirror Chamber, Personality Transposition Chamber, Book Chamber, Chamber of the Flickering Shadow, Susurrus Room og The Art Gallery.

Hallucination Chamber

Hallucination Chamber

Det tager ikke mere end et enkelt kig i de to første rum for at konstatere, at de medicinske forsøg som udføres på anstalten er af så syg en art at det næppe kan kurere sindssyge, snarere tværtimod!  Det forfærder karaktererne så meget, at de beslutter sig for slet ikke at gå ind i alle rum af frygt for hvad der måtte vente dem – ingen af dem tør ganske enkelt (foruden et forkølet kig ind fra dørtærsklen nogle gange).

Cure for Insanity

Cure for Insanity

For enden af fløjen hvor karaktererne nu står samlet på 2. sal, hører de en hvæsende lyd ovenover deres hoved, og med ét genkender de lyden som den nede på Female Ward (bag den lukkede celle?!). Ovenover dem venter et skrækkeligt væsen. Det er et yderst frastødende og på alle måder ubehageligt væsen; en spaltning mellem en edderkop og en kvinde! Igen bryder det ud i en drabelig kampscene, som til de flestes held ender med livet i behold.

Nok er nok!

Gruppen er nu så fortvivlede over galskaben der fylder dette onde sted. For hvad der for alles vedkommende skulle være fredelige og ganske harmløse ærinder på anstalten, har hurtigt udviklet sig til et decideret mareridt. Hvis ikke de kommer ud derfra hurtigst muligt, er de slet ikke i tvivl om de enten dør eller hvad værre er, bliver til en patient inde i en celle langt væk fra samfundet.

Til trods for, at de egentligt ikke har kunne finde Dr. Delacroix nogen steder eller anden personale, beslutter de sig ganske enkelt for at brænde lortet ned. De har fundet andre breve som fortæller om væsener der har fundet denne anstalt og har “overtaget magten” hvilket også ledte til Dr. Valentins selvmord. De tør simpelthen ikke søge dybere i mysteriet i frygt for egen konsekvenser. Så ned brænder de anstalten – dette med patienter; børn, kvinder og mænd!

En heftig brænd raser på anstalten mens gruppen står udenfor i vinterkulden og ser på. De kan ikke slippe tanken om de aldrig fandt den egentlige årsag til ondskaben på dette sted, og at der må være noget de har “overset”…

Konklusion

Scenariet slutter med, at alle som har overlevet drager tilbage til henholdsvis Backmoore og Kingsley. Foruden ovenstående referat, blev der fundet forskellige andre dokumenter m.m. som alle gav fingerpeg om hvad der foregik på stedet, så I havde en rimelig idé om det, men formåede ikke at finde frem til sandheden i frygt for eget liv og velbefindende. Alle de ting der blev fundet kommer senere i et blogindlæg for sig.

Der blev kæmpet mod følgende monstre (tilpasset jeres levels): Inmates, Intellect Devourer, Evil Clown, Allip, Spider og Grimlocks.

Advertisements

2 comments on “SPILRAPPORT #3: EN SMAG AF VANVID – DEL III

  1. NBFC
    25. april 2014

    Helt sikkert et spooky og stemningsfyldt scenarie som faktisk var en totaloplevelse, med dyster underlægningsmusik og gale NPCs.
    Jeg husker særligt de sprællende klovne, spilledåsemusikken og den lille piges melankolske “nursery rime”
    Eustace (min karakter Wizard(2)) føler her et stykke tid efter, at det hele var en ond drøm. Han er sikker på, at husets skygger vil have opslugt gruppen var de blevet der for længe…
    Hvad sammenhængen mellem “parasitterne” (Intellect devouvers) og så de mørke surrealistiske oplevelser i hospitalet var står i det uvisse. Måske var oplevelserne forbandede rester fra en tid bedre glemt…

  2. Rasmus M
    27. april 2014

    Ja det var et rigtig fedt scenarie. Virkelig imponerende med hvordnan musik/lydeffekter var med til at underbygge den uhyggelige stemning.

    Jeg føler lidt med DM, hvis vi har misset for meget af eventyret ved at brænde stedet ned og overse nogle andre efterforskningsmuligheder.

    Sir Jeremy er dog rigtig godt tilfreds med at have brændt dette skræmmende sted og være færdig med at udforske uhyggen.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 24. april 2014 by in Forgotten Realms (kampagne).
%d bloggers like this: