Strange Currencies

Endnu en blog om rollespil…

SPILRAPPORT #3: En Smag af Vanvid – Del I

en_1

Spilrapport skrevet af Rasmus Alstrup

Med en frisk konstellation af spillere i gruppen bydes velkommen til NB, Johnny, Michael og Rasmus N. Handlingen tager udgangspunkt i og omkring metropolen Kingsley. Karaktererne består af den blot 14-årige mager Eustace (NB), klerken Quin Donnavesca (Johnny), kavaléren Sir Jeremy Clyde (Rasmus N.) og alkymisten Dr. Jekyll (Michael).

Handlingen starter torsdag den 16. calistril (februar), året 4708. Vi befinder os i Kingsley.

Et følge samles

Sir Jeremy kontaktes af en af sine lavadelige kontakter i Kingsley, Marcin Filipovic. En professor på St. Saviour’s College (universitetet i Kingsley), Marcel Belfort, blev fundet død sommeren sidste år i arodus (august) måned, 4707. Dødsårsagen var strangulering ved hængning (selvmord), og liget blev fundet på hans kontor. En person i Marcins netværk henvendte sig til ham for godt en måned siden vedrørende professor Belforts død. Efter en længere periode med at danne overblik over Belforts administrative papirer og studiemateriale, er man faldet over et brev dateret en måned før professorens selvmord. Brevet er fra en gammel bekendt ved navn Valentin Moréll og beskriver forandrede tilstande på et afsidesliggende sanatorium, L’Hôpital de Corbin, hvor denne arbejder som overlæge og forstander. (Brevet kan læses HER).

Om Marcel Belfort: 44-årig afdød professor indenfor naturvidenskablige fag, særligt menneskets biologi, derudover interesser indenfor religion og historie. Noget af det som indgik i Marcels forskning var “resultater” fra L’Hôpital de Corbin. Anstalten lå ind under universitetet som institution, og her var det Marcel som administrerede denne forskning m.m.

I de lange korridorer på St. Saviour’s College går en fortvivlet ung fyr rundt. Eustace. Rodløs og ensom er han efter hans mentor, Marcel Belfort, valgte at forlade denne verden uden  nogen form for varsel. Et utaknemmeligt tomrum er opstået efterfølgende. Et kosmisk sort hul som opsluger al form for vilje og mod…

Et andet sted i byen er en alkymist, Dr. Jekyll, ved at forberede sig til en mindre rejse. Dr. Jekyll arbejder for L’Hôpital de Corbin hvor han fremstiller lægebaseret medicin, og skal for første gang i over et år tilbage til anstalten med medicinske potions. Ikke en normal form for helbredende medicin, men kemisk blandede ingredienser hvis egenskaber intensiverer et mørkt sind og nedbryder grænser mellem underbevidstheden og den rationelle skelneevne af virkeligligheden.

Et sidste sted byen bliver 7 sindsforvirrede personer trukket gennem Kingsleys beskidte gader, væk fra de mørke og fugtige dungeons de før sad indespæret i for diverse forbrydelser. Som perler på en snor bliver de trækket afsted efter en rank præst til hest, alt imens de spyttes efter af den forbipasserende pøbel. Præsten, Quin Donnavesca, tjener en fin skilling på at finde frem til disse degenererede personer og transportere dem til L’Hôpital de Corbin, hvor deres videre skæbne lægges i lægelige hænder.

Karavanen: 4 forskellige personer hvis kendskab til hinanden ikke kendes. I opgaven om at afklare hvilke forandringer der har indtruffet på L’Hôpital de Corbin, drager Sir Jeremy mod anstalten og slår følge med en karavane. Med sig har han taget en ung studerende fra St. Saviour’s College som var mentee ved den døde professor, Marcel Belfort, og dette i håb om at lære mere om professorens baggrund inden de når anstalten. Men disse to er ikke alene om at tilslutte sig karakvanen. Alkymisten Dr. Jekyll ankommer også, samt præsten Quin Donnavesca som skal overdrage patienterne.

Rejsen mod bjergene

Efter en række mindre forberedelser er karavanen klar til afrejse. Karavaneføreren er en yderst uhumsk og nederdrægtig fyr ved navn Petri. Han er blottet for alle positive karaktertræk og gør sig konstant gældende med sin rystende og ulækre adfærd. Foruden en række intermezzoer med Petri og spillerne imellem, så forgår rejsen mod L’Hôpital de Corbin uden de store ophold eller action. Det er en rejse som tager 4 dagsrejser at gennemføre, og anstalten ligger enormt afsides og ca. en halv dagsrejse inde i et bjergpas.

L’Hôpital de Corbin

Efter 4 dage når de rejsemålet. Anstalten.

Ernst_Ferdinand_Oehme

Fortsættelse følger…

Reklamer

3 comments on “SPILRAPPORT #3: En Smag af Vanvid – Del I

  1. Pingback: SPILRAPPORT #3: En Smag af Vanvid – Del II | Kingsleys Hemmeligheder

  2. Pingback: SPILRAPPORT #3: EN SMAG AF VANVID – DEL III | Kingsleys Hemmeligheder

  3. NBFC
    25. april 2014

    Helt sikkert et spooky og stemningsfyldt scenarie som faktisk var en totaloplevelse, med dyster underlægningsmusik og gale NPCs.
    Jeg husker særligt de sprællende klovne, spilledåsemusikken og den lille piges melankolske “nursery rime”
    Eustace (min karakter Wizard(2)) føler her et stykke tid efter, at det hele var en ond drøm. Han er sikker på, at husets skygger vil have opslugt gruppen var de blevet der for længe…
    Hvad sammenhængen mellem “parasitterne” (Intellect devouvers) og så de mørke surrealistiske oplevelser i hospitalet var står i det uvisse. Måske var oplevelserne forbandede rester fra en tid bedre glemt…

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 11. april 2014 by in Forgotten Realms (kampagne).
%d bloggers like this: