Strange Currencies

Endnu en blog om rollespil…

Hvorfor prøve noget nyt?!

I september måned forsøgte jeg at overtale min gruppe til at spille Vampire: The Masquerade. Var det en succés? Slet ikke! Efterfølgende faldt jeg tilfældigvis over en cool YouTube video, hvor et kamera et installeret i forruden (eller på taget?) af en bil og optager aften- natkørsel i New York.

Jeg syntes videoen var enorm stemningsfuld, at jeg tænkte, at hvis jeg redigerede denne video og viste den for min gruppe, så ville de med sikkerhed få “blod på tanden” efter at spille Vampire! Men fucking nej!


Hvorfor er mange rollespillere så konservative i deres valg?! Det er da ganske frustrerende…

2 comments on “Hvorfor prøve noget nyt?!

  1. Morten Greis
    1. november 2012

    Well, måske var Vampire: The Masquerade alt for meget en 90’er-ting til at folk gider kaste sig over det på ny? Måske er videoen stemningsfyldt (men den virkede ikke på mig), men jeg ville ikke vide, hvorfor det ville være spændende for mig at spille Vampire – hvad skulle der spilles? Hvilke planer var der lagt? Hvad ville jeg komme til at opleve?
    Måske er det, fordi der kræves megen investering i tid og kræfter i rollespil til, at man gider kaste sig over nye/gamle ting, når man har sat sig ind i andre ting?
    Så hvordan prøvede du at sælge spillerne på Vampire? (Udover videoen?)

  2. Rasmus Alstrup
    2. november 2012

    Du har helt sikkert ret i, at Vampire var det vildeste i 90’erne! Mht. videoen, så er det ganske korrekt, at den ikke fortæller om Vampire, det ved min gruppe godt hvad er. Den skulle mere opsummere de elementer som jeg synes er så fedt ved Vampire, uden egentligt at fortælle noget.

    Måden hvordan jeg forsøgte at sælge Vampire ind til dem, var at vende tilbage til et mere indadvendt og personligt-oplevende rollespil – personal horror. Men det virkede ikke…

Skriv et svar

Information

This entry was posted on 1. november 2012 by in Udenfor kategori.
