Strange Currencies

Endnu en blog om rollespil…

Intentionen som udeblev

Jeg skrev ganske begejstret og optimistisk tilbage i starten af 2012 (her) om mine tanker om mit “kommende rollespilsår” og blogposts. Og hvad er status? Et ganske forkølet resultat – mildest talt! Føler jeg mig utilstrækkelig ift. mine ambitioner? Absolut måske.

Der er dog ikke andet for, at jeg må væbne mig med mere realistiske mål og se virkeligheden dybt i øjnene; jeg kan ikke umiddelbart efterleve tidligere ambition.

Okay, godt så. Men, nu hvor året 2012 snart rinder ud, hvad har jeg oplevet indtil nu? Jeg kom desværre ikke til Fastaval. Dette ærgrer mig. Til min overraskelse dog, fik jeg taget mig sammen og deltog både som spiller og SL på Vikin-con(!!!). Jeg vil tillade mig at sige, desværre, at denne oplevelse var mindre ophidsende – derfor Fastaval (note to self!). Måske jeg vil skrive et kort indlæg om min oplevelse af Viking-con 2012 som første con-deltagelse siden 1997…

Af rollespil har jeg spillet alt for meget Call of Cthulhu. Næsten kun Call of Cthulhu! Jeg er derfor ved at være forholdsvis mæt af stjernernes placering og gamle bøger (dog har jeg for ikke længe siden stiftet bekendtskab med “Our Ladies of Sorrow” som jeg virkelig godt gad at spille…). Udover Call of Cthulhu, så har jeg spillet en gamesession i AD&D 1E som en slags “pretrial” og ganske lidt Esoterrorist.

Foruden rollespil, så købte jeg mit første Blood Bowl hold i april måned (Wood Elves). Nu skal det afsløres at jeg i forvejen er vild med NFL, men hold nu fast mand hvor er det spil fedt! Og skideskægt!

Nå, hvad skal der ske fremadrettet? Jo, jeg er ved at forberede min kommende AD&D 1E kampagne. Jeg har tilpasset en del af reglerne allerede, og slutteligt vedr. disse, arbejder jeg på et mere ambitiøst regelsystem for magi som lægger sig op ad magien i Nephilim som er meget rituelt orienteret og i ledtråd med himmelelementernes bevægelse og position. Grunden for dette, er, at settingen bliver en low-fantasy konstellation mellem Ravenloft og Call of Cthulhu (fra sidstnævnte rollespil har jeg bl.a. allerede implementeret “sanity” da Ravenloft i forvejen arbejder med udvidede saving throws som “fear, horror og madness”). Jeg syntes, at tilgangen og oplevelsen af magi i AD&D/D&D er for åbenlys og afmystificeret. Ars Magica har måske dét mest ambitiøse magi-system (i fantasy-regi), hvis ikke man implementerer GURPS Thaumatology…

Nok om ovenstående. Jeg vil, og lover, at skrive mere op om min kommende AD&D 1E kampagne, samt de andre tanker om rollespil jeg går og sysler med.

Velkommen tilbage til Rasmus Alstrup 🙂

5 comments on “Intentionen som udeblev

  1. johsbusted
    1. november 2012

    Hey man

    Velkommen tilbage 😀
    Kan du måske skrive et kort indlæg om setting til dit D&D. Det lyder megainteressant.

    Og når du skriver Blood Bowl er det så figurspillet du mener? Hvis ja – så sejt!

  2. Rasmus Alstrup
    1. november 2012

    Hej Johs

    Ja, jeg skriver i løbet af ugen et indlæg om settingen. Og, Det er BB figurspillet jeg har købt hold til!! Det er for vildt 🙂

  3. Thais Munk
    1. november 2012

    Hejsa,

    Ja, velkommen tilbage som Johs siger 🙂

    Magisystemet i GURPS Thaumatology lyder også spændende. Nephilims magisystem har nogle spændende tanker, men jeg synes at det på mange punkter minder om andre magi-systemet udover at man har nogle sjove plusser og minusser alt efter ugedag, måned, etc. Så det vil jeg da glæde mig til at læse.

    Og Blood Bowl er for sejt!

  4. Morten Greis
    1. november 2012

    Hej,

    Velkommen tilbage, Rasmus. Godt at se, at der er liv på bloggen igen 🙂

Skriv et svar

Information

This entry was posted on 31. oktober 2012 by in Udenfor kategori.
