Strange Currencies

Endnu en blog om rollespil…

Begin the Begin

Så endte jeg uundgåeligt i 2012 og må bare erkende at jeg lever i samme tidszone som alle andre, hmm… Anyway, årets første indlæg handler om hvad jeg vil fokusere på i 2012 af rollespil, begyndende tanker om mit con-scenarie og andre scenarier i min private rollespilsgruppe .

2012 bliver på mange måder et progressivt år for mig hvad vedrører rollespil. Jeg har sat mig for at deltage på Fastaval, skrive et con-scenarie, skrive scenarie(r) til min egen spilgruppe og forøge skriveaktiviteten på min blog.

Tanker om con-scenarier
Jeg er begyndt at gå ind i den overvejende fase om hvad scenariets tema og setting skal være. Anders skrev et indlæg her som omhandlede det gode vampyrscenarie. Indlægget affødte en del feedback som mundede ud i at en gruppe personer besluttede sig for at skrive hver sit vampyr scenarie til Fastaval 2013 – jeg selv inkluderet. Dog ved jeg endnu ikke om jeg vil abdicere fra dette projekt for i stedet at kaste mig over en anden form for scenarie.

Jeg genså Paul T. Andersons Magnolia den anden dag. På mange måder er dette en smuk film om uafhængige personer hvis skæbner vikles sammen i et fint drama. Dette gav mig idéen til at skrive et scenarie hvor man følger forskellige karakterer på hvert sit stadie i deres liv, hvor linket til næste stadie er en skelsættende hændelse som leverer “stafetten” videre til karakterer i det efterfølgende stadie som der spilles videre på. Denne form for scenarie skal i stor udstrækning handle om temaer som vedrører de forskellige stadier, et oplevelsesscenarie hvor man fornemmer livets perspektiver oplevet i forskellige aldre. Inspiration kunne bl.a. komme fra film som Stand by Me, American BeautyThe Straight Story og About Schmidt.

En anden idé er et syret Over the Edge scenarie hvor vrangen på virkeligheden vendes ud, og dette fordi jeg generelt elsker surrealistiske settings og handlinger. Den tilløbende idé til dette ligger fortsat i brudstykker og er endnu ikke af konkret substans.

Rollespil i privatregi
Som skrevet i et andet indlæg, så holder min rollespilsgruppe en lille kunstpause indtil foråret. Vi har snakket om at fortsætte vores Delta Green/Call of Cthulhu rollespil da disse settings appellerer til os alle, og de ligesom er blevet gruppens identitet eller brand.

Udsigten til endnu mere mørkt og ondt Cthulhu rollespil glæder mig. Vi har snakket om at spille The Complete Mask of Nyarlathotep med 2 keepers som skiftesvis tager sig af sin del i kampagnen, plus at de skiftes til at planlægge mindre sessions med baggrund i indlægget her. Personligt glæder jeg mig enormt meget til at spille denne kampagne da jeg udelukkende har smuglæst den!

Fastaval 2012
Dette er efter manges udsagn højborgen indenfor dansk rollespil. Eneste con jeg har besøgt var Viking-Con for måske 15-16 år siden! Så det bliver lidt en oplevelse for mig, og en som jeg er begyndt at se frem til.

2 comments on “Begin the Begin

  1. johsbusted
    3. januar 2012

    Fastaval er fantastisk, men det er også et virkelig mærkeligt sted. Fx er der mange børn på 12-17 år og man kan komme ud for at skulle spille rollespil med en af disse væsner. Det er mærkeligt når man ellers har en ret fast gruppe der hjemme med vokse mennesker.

    Der er også en bar, hvor man drikker øl og lyver aften lang. Og folk der har spillet og/eller skrevet de vildeste rollespilsscenarier – og uden sammenligning verdens bedste rollespilsscenarier.

    Det er sgu et mærkeligt (og fantastisk) sted.

  2. Pingback: Intentionen som udeblev |

Skriv et svar

Information

This entry was posted on 2. januar 2012 by in Udenfor kategori.
