Strange Currencies

Endnu en blog om rollespil…

At vente på fremtiden…

Et kort farvel til 2011 betragtet ud fra mit personlige rollespilsperspektiv, og at skue ind i 2012 – året hvor verdenen bl.a. går under…

Året 2011 er i skrivende stund ved at rende ud. Blot to dage tilbage endnu at vågne op i og betragte tilværelsen med sine 2011-briller førend et nyt år tager over, og hvorefter det andet giver slip og finder sin plads blandt minderne.

Hvad har 2011 bidraget med af rollespilsoplevelser? Ingen con’er ihvertfalde. Udelukkende rollespil i min spilgruppe. Men der har vi da også været lidt omkring. Vi gik ind i 2011 med en igangværende Delta Green kampagne bygget op over temaet fra Mulholland Drive og langt henad vejen også handlingsmæssigt. Denne kampagne var måske den mest indlevelsesrige og intense i 2011. Efterfølgende spillede vi mere klassisk Call of Cthulhu i 20’ernes USA – handlingen herfra bestod mere eller mindre af en omskrivning af scenariet Fanden paa Væggen. Derefter fortsatte vi med Call of Cthulhu med en setting i Østeuropa. Denne kampagne havde en parallel handling som dels udspillede sig under 2. verdenskrig og i 00’erne. Efter denne kampagne bevægede vi os over i et andet rollespil – The Esoterrorists. Dette rollespil, eller kampagnen vi spillede?, mindede meget om Delta Green i sin idé og koncept. Efter dette spil begyndte gruppen at lufte tanken om en lang fantasy-kampagne. Lang tid gik efterfølgende med at snakke om systemer, settings, karakterer m.m., indtil vi besluttede at spille Dragonlance – dog uden at involveres i Dragonlance-bøgernes historie.

Søsætningen af Dragonlance-kampagnen gik som sådan fint, men så ramte vi ind i ferier, sygdom og julefrokoster, og på nuværende tidspunkt er kampagnen droppet helt da gruppens generelle motivation for fantasy er svundet ind – en smuk idé som ikke overlevede virkeligheden måske.

2o11 bød altså på en hel del Delta Green, Call of Cthulhu, lidt The Esoterrorists og en forkølet omgang fantasy. Hvad skal der så ske i 2012? Situationen i gruppen er pt., at vi har aftalt at holde en kunstpause, hver især beskæftige os med noget andet og have andre prioriteter, for igen at samle kræfter og genforenes i foråret med rollespil som forenet drivkraft.

For mit personlige vedkommende i forhold til rollespil, så ser jeg frem til at deltage på Fastaval 2012 for første gang. Dette er en beslutning jeg har taget sammen med en kammerat fra min spilgruppe. Derudover vil jeg forsøge at skrive et con-scenarie, være mere aktiv med indlæg her på bloggen og ellers samle inspiration og motivation til kommende rollespil.

Såh, farvel til 2011 og tak til alle som har deltaget i debatten her på min blog, et godt nytår og på gensyn i 2012 til nye debatter og måske mødes vi på Fastaval 2012.

Bedste hilsener
Rasmus Alstrup

4 comments on “At vente på fremtiden…

  1. Thais Munk
    30. december 2011

    Respekt! Det kan man da om noget kalde for et ambitiøst program. Så vil jeg da glæde mig til at læse om og spille frugterne af dit arbejde 😀

    Og jeg glæder mig også til Fastaval 2012. 🙂

  2. Kristian
    30. december 2011

    Hey Rasmus

    So far har du været en cool tilkommer på rollespilsblogsfæren og jeg er ret misundelig på alle dine Cthulhu-kampagner.
    Og fedt med Fastaval – jeg er sikker på, du bliver blown away. Vi ses!

  3. johsbusted
    2. januar 2012

    Det er synd at jeres D&D kampagne gik ned, men det er også et rimelig hardcore skift at gå fra mørk Call of Cthulhu til Dragonlance 😀

    Glæder mig til at læse mere i det nye år. Har du været på con før? På Fastaval?

    • Rasmus Alstrup
      2. januar 2012

      Udelukkende Viking-Con… og har kun deltaget én gang! Har generelt udelukkende bevæget mig i private rollespilskredse… Men glæder mig meget til Fastaval. Absolut!

Skriv et svar

Information

This entry was posted on 29. december 2011 by in Udenfor kategori.
